Najnovije Vesti
“BIRDMAN: Neočekivana veština neznanja“, Gradski Magazin

“BIRDMAN: Neočekivana veština neznanja“

Filmski vodič: “BIRDMAN: Neočekivana veština neznanja“

Negde na početku filma, u prvih deset minuta, glavni lik Rigan Tomson (Majkl Kiton) razmatra koga bi mogao dovesti kao zamenu za glumca sa kojim nije zadovoljan. Vudi Harelson? Majkl Fazbender? Džeremi Riner? Svaki predlog njegov najbolji prijatelj i producent predstave Džejk (Zek Galifanakis) odbija na kontu toga što su prezauzeti snimanjem novog blokbastera. Nema sumnje da su imena koje Rigan navodi odlični glumci, koji su međutim svoje karijere prvobitno zasnovali na velikim filmovima uglavnom o superherojima, koji donose brdo novca. Već odavno je poznato, skoro kao „osnovno pravilo“, da ako želite da imate blistavu karijeru u Holivudu i da snimate filmove koje želite, prvobitno morate napraviti nešto što će doneti ogromnu količinu novca producentskim kućama, svima je to jasno i svi poštuju pravila koja su postavljena. Inaritu veoma pametno koristi čitavu temu o glumačkim situacijama visokoprodukcionih projekata u Americi praveći odlične paralele između likova i njihovih glumaca. Sa jedne strane nalaze se Majkl Kiton i Edvard Norton, a sa druge fikcioni likovi Rigan Tomson i Majk Šajner. Kiton je napoznatiji po tome što je igrao Betmena na filmskom platnu, film zbog kojeg je i došlo do ogromne usredsređenosti Holivuda na filmske adaptacije superheroja iz stripova, dok je Edvard Norton glumac koji je bio zvezda u usponusve dok se nije desio film Hulk i njegovo odbijanje da radi nastavak zbog čega je njegova karijera pretrpela veliki udarac. Moglo bi se čak reći da je Norton glumac koji nikada nije naučio „osnovno pravilo“ ili nikada nije želeo da ga nauči. Sličnosti sa likovima koje igraju su veoma velike što je i jedan od glavnih razloga zašto oni briljiraju. Rigan je propali glumac koji je nekada bio poznat po ulozi superheroja Birdmana-a i koji pokušava da oživi svoju karijeru tako što će biti priznat kao umetnik, dok je Majkl Šajner briljantni glumac kojeg zanima samo da ostavi svoju dušu na na pozorišnoj scenu.

U suštini Birdman ima veoma jednostavan zaplet, međutimono što ovaj film čini jedinstvenim  pored sjajne glumačke postave jeste  pametno pisanje i odlična egzekucija svih elemenata koje je prethodno i postavio reditelj Alehandro Gonzalez Inaritu.Čitav film nema klasične verzije rezova već se svaka scena stapa jedna sa drugom stvarajući utisak sveprisutnosti unutar odnosa jedne ekipe koja radi na projektu od kojeg pokušava da napravi umetničko delo, dokdijalozi ne služe samo zarad prelaska od tačke A do tačke B, već daju likovima istinsku dimenziju, predstavljajući ih kao prava ljudska bića koja se bore sa sopstvenim demonima, koja strahuju kako će biti predstavljena u javnosti i koja žele da budu prihvaćena i voljena od strane drugih. I kada je potrebno privesti kraju priču, Inaritu ne pravi greške sa brzopletim završetkom već ostaje istinit glavnoj ideji čitavog zapleta. Kroz ovu inteligentnu meta priču reditelj uspešno otkriva aspekte stvaranja jednog umetničkog projekta, ulogu koju mediji imaju u čitavom procesu i psihološki teret glavnog lika koji predstavlja stara, slava prikazana u vidu već zaboravljenog Birdman-a.

O Gradski Magazin

Proveri takođe

knjige a, Promocija knjige “Neki drugi život” Jelene Bačić Alimpić, Gradski Magazin

Promocija knjige “Neki drugi život” Jelene Bačić Alimpić

Promocija jubilarne desete knjige Jelene Bačič Alimpić „Neki drugi život“ održaće se u utorak 7. …

Scena, BEOGRADSКA LETNJA SCENA 2020, Gradski Magazin

BEOGRADSКA LETNJA SCENA 2020

Počinje prodaja ulaznica i na blagajni Stadiona Tašmajdan! Posle višemesečne pauze, sva beogradska pozorišta, pozorišta …

Leave a Reply

Your email address will not be published.