keramike, Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike, Gradski Magazin

Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike

Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike.

Mlada umetnica, Marija Seman, po zanimanju dizajner keramike jedna je od osnivača “Galerije 1250”. Nedavno je otvorila i svoju prvu samostalnu izložbu pod nazivom “Cargo”. Iako je na izložbi predstavila eksponate brodova, koji je kako kažu inspirišu, ova dama u njima prikazuje senzitivnost i poetiku. 

 2013. godine si sa koleginicama osnovala Galeriju 1250. Koliko je truda i energije potrebno uložiti u tako nešto ? Uh, za tako nešto potrebno je jako puno hrabrosti i strpljenja. U Beogradu nema baš puno galerija tako da gledano sa birokratskog gledišta, to je jedan pakao,  mi smo umetnici koji sami proizvode to što prodaju a ne trgovci. Mi smo otvorili prvu autorsku galeriju u Beogradu koja ima samo keramiku. Nas je 6 keramičara, 5 devojaka i 1 momak i svi smo sa fakulteta primenjenih umetnosti. Svima je zajednička jedna stvar, a to je temperatura na kojoj se peče keramika 1250˚c, otuda i naziv galerije. Kada se srede svi papiri ostalo ide lagano, imamo slične senzibilitete i želje tako da smo tokom ove dve godine super funkcionisali.

keramike, Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike, Gradski Magazin

Šta se sve može pronaći u vašoj galeriji? Mi smo autorska galerija tako da šta god da želimo da napravimo mi to uradimo i prezentujemo. To mogu biti nakit, posudna keramika kao sto su šolje, tanjiri , čajnici pa i skulpture, lampe. Svako poseduje svoj lični stil i pečat tako da ko god dodje može pronaći nešto što mu se sigurno dopada.

keramike, Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike, Gradski Magazin

Izvrsno pečeš glinu. A kako se snalaziš u kuhinji? Nikako! Ipak su to zanemarljivo niske temperature za mene. Da je u rerni 1250˚c pa da nešto i napravim.

Nedavno si otvorila i svoju prvu samostalnu izložbu “Cargo“. Koliko je to za tebe, kao umetnika  značajno? To je za jednog umetnika najznačajnija stvar u njegovoj karijeri. Volela bih da sam često u mogućnosti da imam samostalne izložbe. To je jedan predivan osećaj i potpuno te ispuni. U trenutku kada se izložba otvori prestajem da se pitam da li ovo što radim uopšte ima smisla i kao da dobijem vetar u ledja koji te tera da radiš još više.

Odakle je potekla inspiracija za ovako nešto? Inspiracija je uvek prisutna. Umetnik koji radi u kontinuitetu stalno crpi izvore inspiracije. Postoji par stvari koje su me navele da razmišljam na temu brodova. To je more kao polazna tačka, mesto gde sve buja, cveta pa i inspiracija. Na moru su usidreni ribarski brodovi, teretnjaci, sve one stare i napuštene olupine. Takođe, olupine nagrižene korozijom i truljenjem možemo naći na beogradskoj obali Save, koji mnogi smatraju ruglom grada a za mene je to jedan muzej brodova. Oni možda više nisu u funkciji a ja kroz svoje radove želim da ih na neki način ovekovečim.

keramike, Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike, Gradski Magazin

Šta je to što ovu izložbu čini jedinstvenom? Možda to što je brod, obično percipiran kao snažan i monumentalan, muški subjekat, ovog puta prikazan iz mog-ženskog ugla. Brodovi možda jesu masivni ali takođje su i poetični.

Koliko je teško napraviti jedan takav eksponat? Nije teško već je više zahtevno. Svakoj skulpturi prethode godine iskustva i usavršavanja tehnike. Potrebno je mnogo koncentracije i vremena, to ne može da se uradi na brzinu, moraš potpuno da se posvetiš svakom komadu na kom radiš.

Gde pronalaziš potreban materijal? Glinu kupujem, glazure sama pravim i to mi je jedna od najzanimljivijih oblasti keramike jer sam u mogućnosti da se igram i eksperimentišem. Pomešam glazure, dodam pigmente i uvek dobijem nove efekte koji su ključna stvar za moje skulpture. Metalni sitni predmeti koje implementiram na brodove nalazim po  ulicama, stovarištima, radionicama. Ti delovi su jako inspirativni i zaokružuju celokupnu formu mog rada.

keramike, Gradski intervju sa Marijom Seman, dizajnerkom keramike, Gradski Magazin

Koliko se pravljenje ovakvih radova razlikuje od onoga što obično praviš u svojoj Galeriji?

To su dve usko povezane ali potpuno različite stvari, isti materijal, ista tehnika samo su stvari za galeriju upotrebnog karaktera, a ovo su skulpture, imaju estetsku vrednost  i odražavaju pravu sliku mene kao umetnika.

Na kom mestu u Beogradu najviše voliš da se opustiš i popiješ kafu? Dva omiljena mesta  “Brodić“ na obali Save kod sajma i restoran “Galerija“ na Zemunskom keju.

Da se ne baviš ovim poslom, bila bi..? Bila bih isto keramičar ali onaj koji lepi pločice J.

 

 

 

O Bojana Djurovic

GiO urednica, mail: bojana.djurovic@gradskimagazin.rs

Proveri takođe

, Istraživanje: Deca više ne žele da budu nastavnici i lekari već influenseri, Gradski Magazin

Istraživanje: Deca više ne žele da budu nastavnici i lekari već influenseri

Deca više ne žele da postanu nastavnici, lekari i biznismeni već influenseri, pokazalo je novo …

, Transformacija vaše kuhinje u elegantni kulinarski raj, Gradski Magazin

Transformacija vaše kuhinje u elegantni kulinarski raj

Kada pristupamo uređenju kuhinje, važno je obratiti pažnju na svaki detalj. Od izbora nameštaja i …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Gradski Magazin