Najnovije Vesti
Intervju Vladimira Tagića za Gradski Magazin, Gradski Magazin

Intervju Vladimira Tagića za Gradski Magazin

Mladi reditelj Vladimir Tagić koji je svojim diplomskim filmom prošao selekciju na festivalu kratkometražnog filma u Klermon Feranu otkrio je za Gradski Magazin, kako se rodila ljubav prema režiji, ali i koliko je festival značajan i važan u svetu i za njega posebno

Odakle je potekla inspiracija za tvoj diplomski film “Izlaz u slučaju opasnosti”? Moj otac je odlučio da prijavi krađu paketa prve pomoći iz našeg automobila. Već treći put su mu ukrali prvu pomoć u poslednjih par meseci i on više nije mogao da kupuje novu. Ja sam krenuo s njim do policijske stanice. Nedelja prepodne, policijska stanica u Mladenovcu, nezainteresovani policajaci za jednu tako besmislenu krađu, kao što je krađa prve pomoći, komični elementi su počeli da se ređaju jedan za drugim i scenario je počeo sam da se piše. Ono što je tu mene zaintrigiralo jeste činjenica da je krivično nemoguće goniti nekog za krađu manju od 5000 dinara i samim tim je besmisleno uopšte pokušati da uhvatiš kradljivca Prve pomoći, ali isto tako, ukoliko mog oca zaustavi policija i on nema u svom autu prvu pomoć, njemu sleduje kazna od 5000 dinara. Shvatio sam da je ustvari to fenomenalna metafora našeg društva, odnosno njegove disfunkcionalnosti. Odatle sam krenuo.

Možeš li nam otkriti malo više o radnji filma? Ovaj film je pokušaj da kroz komične, apsurdne i naizgled nepovezane situacije, oslikam portret Srbije danas. Gospodinu Stojanoviću su ukrali prvu pomoć iz automobila. Petar puši na prozoru sobe koje iznajmljuje. Gospodin Ivanović ima problema sa sluhom. Luka i Marko se posvađaju dok igraju fudbal. Gospodina Filipovića žena šalje u kupovinu osnovnih namirnica za kuću…. To su priče u kojima se junaci suočavaju sa besmislom sveta u kom žive, i nekako pokušavaju da se sa stvarima, koja se suprotstavljaju logici zdravog razuma, izbore.

Koliko dugo si radio na njemu? Od trenutka kada sam počeo da pišem scenario, do trenutka dok nismo završili montažu i postprodukciju filma su prošle tačno dve godine. Najviše vremena je izgubljeno u pokušajima finansiranja filma.

U filmu su pored renomiranih, starijih glumaca, zaigrali mladi glumci sa akademije, na osnovu čega si pravio kasting? Kada radite studentski film, za koji nemate novac, oslanjate se na dobru volju glumaca da rade na vašem filmu iz čistog entuzijazma. Ti divni glumci u mom filmu su svi radili besplatno i ja sam im na tome beskrajno zahvalan. Moja želja je bila da radim sa ljudima u čije kvalitete iskreno verujem i za koje mislim da bi se dobro uklopili u rediteljski koncept koji sam imao, a koji se zasnivao na glumačkom minimalizmu. Verujem da nisam pogrešio i mislim da su glumci (ako smem da budem neskroman) odlični u filmu.

Film je bio premijerno prikazan na Cinema City festivalu u Novom Sadu, kakvi su bili utisci publike? Ljudi su se smejali tokom projekcije filma, reakcije su bile vrlo dobre, a film je na kraju dobio i nagradu (specijalno priznanje za umetničku viziju).

Tvoj film će biti prikazan u okviru međunarodnog festivala u Klermon Feranu. Od kolikog je značaja ovaj festival sam po sebi i koliki uspeh to predstavalja za tebe? Klermon Feran je jedan od najznačajnijih festivala kratkog filma na svetu. Sama činjenica da će film tamo imati internacionalnu premijeru u takmičarskom programu i da će imati čak 8 projekcija je za mene i za ovaj film veliki i pomalo neočekivan uspeh.

Gde publika može da pogleda ovo ostvarenje? U ponedeljak, 26. januara u 20:00 će biti jedna neformalna projekcija filma u baru Peron u Savamali. Moj prijatelj i kolega Vladimir Vasiljević organizuje filmske večeri u Peronu jednom nedeljno, gde publika ima priliku da, uz besplatan ulaz, pogleda film i porazgovara sa nekim od autora filma. Od februara kreće ciklus nagrađivanih dugometražnih filmova na velikim filmskim festivalima. Osim te projekcije, film će posle Klermon Ferana nastaviti festivalski život, tako da verujem da će publika imati prilike da ga vidi na domaćim filmskim festivalima.

Šta je to zbog čega vredi videti “Izlaz u slučaju opasnosti”? “Izlaz u slučaju opasnosti” vredi videti zato što je, po mom mišljenju, dobar i zanimljiv film.

Zbog čega si odlučio da se baviš režijom i da upišeš FDU? Uzbuđenje koje osećam dok gledam dobar film retko s čim može da se uporedi. Upravo iz te ljubavi prema filmu i upravo zahvaljujući filmovima koji su toliko snažno delovali na mene tokom mog odrastanja, ja sam i poželeo da pravim filmove. Kroz film preispitujem samog sebe, postavljam pitanja koja me muče. Iako ne dobijam uvek odgovor, samo postavaljanje pitanja je nekad više nego dovoljno.

Da nisi reditelj bio bi…? Bibliotekar.

Kako komentarišeš nedavnu okupaciju bioskopa “Zvezda”? Mislim da ono što krasi vreme u kom živimo je letargija i stav da ništa nije moguće uraditi, da je sve, bespovratno otišlo dođavola, i da ovde, u Srbiji, nikada ništa dobro biti neće. Svaka dobra namera ili akcija bude odmah napadnuta od strane cinika i defetista. Mislim da je mojoj generaciji svaka iluzija i svaka nada razbijena na parčiće. U stvari, da budem precizniji, mislim da moja generacija te nade i iluzije o životu nikada nije ni imala, sasečene su u korenu. Na mojoj klasi na fakuletetu je bilo nas osmoro. U Srbiji smo ostali samo nas dvojica!?!?!? Mislim da to sve govori. Ja ne želim da odem. Ja volim Srbiju, volim ovu zemlju i daću sve od sebe da me niko ne natera da odem odavde. Ljudi koji su okupirali Zvezdu su moji prijatelji i kolege. To su ljudi koji veruju i žele da u ovoj zemlji ostanu, da se za ovu zemlju i njenu kulturu bore i koji ne žele da stave sebe u poziciju žrtve i da traže opravdanja za sopstvenu lenjost, već imaju snage, volje i želje da bar pokušaju nešto da promene. Džek Nikolson u filmu “Let iznad kukavičijeg gnezda” pokušava golim rukama da razvali veliki kameni lavabo kako bi uspeo da pobegne iz psihijatrijske bolnice u kojoj je. Drugi ga posmatraju i smeju mu se, pošto misle da je to nemoguće. Džek Nikolson ne uspeva da razvali kameni lavabo, ali kaže vrlo bitnu stvar: “Bar sam pokušao”. Na kraju filma će lik poglavice Brodmena uspeti u onome u čemu Džek nije.

O Bojana Djurovic

GiO urednica, mail: bojana.djurovic@gradskimagazin.rs

Proveri takođe

Tes Geritsen, Novi forenzički kriminalistički roman Tes Geritsen u prodaji od 6. juna, Gradski Magazin

Novi forenzički kriminalistički roman Tes Geritsen u prodaji od 6. juna

U knjižare stiže deveti roman iz serijala o medicinskoj istražiteljki Mori Ajls i detektivki Džejn …

Nevidljivi talas, Dragana Kuprešanin: Nevidljivi talas ‒ eksperimentalni taktilni strip, Gradski Magazin

Dragana Kuprešanin: Nevidljivi talas ‒ eksperimentalni taktilni strip

Pozivamo vas na otvaranje izložbe eksperimentalnog taktilnog stripa Dragane Kuprešanin pod nazivom “Nevidljivi talas”, u …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.