Kako da iskoristite TikTok za promociju i realizaciju vaše Employer Branding strategije, Kako da iskoristite TikTok za promociju i realizaciju vaše Employer Branding strategije?, Gradski Magazin

Kako da iskoristite TikTok za promociju i realizaciju vaše Employer Branding strategije?

U poslednje vreme se kao ključna tema svakog poslovanja izdvaja Employer Branding, i uz to se otvaraju mnoga pitanja, a mi smo otvorili još jedno – Kako povezati Employer Branding i TikTok? Na ovu temu smo organizovali webinar gde smo sa učesnicima podelili naša iskustva i znanja, a pred vama se nalaze neke od ključnih poruka.
Digital, a naročito društvene mreže, predstavlja ključno mesto za promociju vašeg brenda, pruža brojne prilike, ali i nepogode, koje treba u što većoj meri iskoristiti. Navikli smo da mislimo o Digital-u kao prostoru za promociju, prodaju, građenje Brand Awareness-a, ali aspekt koji je u porastu poslednjih godina jeste Employer Branding. Kada ste u procesu izrade i realizacije Employer Branding strategije, verovatno ćete uzimati u obzir i društvene mreže, ali isto tako ćete verovatno prevideti TikTok. Ali publika koju želimo da targetiramo neće.
Demografija na TikTok-u se znatno izmenila u odnosu na njegove početke i razlikuje se od mišljenja većine; odnosno mišljenja da je namenjen isključivo deci!

Na grafikonu možemo videti da na ovoj platformi možemo pronaći ne samo nove talente, već i trenutne zaposlene. Kao i u realnim situacijama, za uspešno pozicioniranje Employer Branding strategije, moramo veliku pažnju posvetiti našim ljudima, pa tako i kada pričamo o promociji na društvenim mrežama. U suprotnom se možemo veoma lako naći u središtu krize, naročito ukoliko uzmemo u obzir bivše zaposlene. Istraživanjem Digital-a smo primetili da je najzastupljenija tema vezana za Employer Branding na forumima i Twitter-u iskustvo bivših zaposlenih i razlozi otkaza. Zbog toga vrednosti koje se plasiraju na društvenim mrežama treba da stvarno postoje i da kompanije žive te vrednosti, kako bi svaki zaposleni i nakon odlaska bio zadovoljan.

Naravno, pored negativnih trenutaka, društvene mreže su prostor za promovisanje pozitivnih poruka, a naročito TikTok gde svaka objava mora biti prirodna, autentična i realna, a samim tim, vrednosti koje promovišemo će delovati iskrenije i izazvati pozitivnije reakcije. A da bismo to postigli, važno je da se vodimo sledećim pitanjima: ŠTA, KAKO, ZAŠTO. Odnosno šta želimo da postignemo, koju poruku da pošaljemo, koju reakciju da izazovemo…zatim kako ćemo to uraditi, koje metode i tehnike ćemo koristiti, i da znamo zašto to radimo, koji su benefiti i šta ćemo time dobiti.
Neka tri ključna segmenta koje možemo realizovati na TikTok-u jesu privlačenje novih talenata, promovisanje trenutnih zaposlenih i građenje Brand Awareness-a. Kao što smo spomenuli ranije, promovisanje i posvećivanje trenutnim zaposlenima je od velikog značaja, a i uspešna regrutacija neće biti moguća ukoliko ne obratimo pažnju na one koji su nam odani sada. I naravno, pored različitih priznanja i benefita na poslu, korišćenje TikTok-a je sjajan alat za to. Primetili ste napredak kod nekog od zaposlenih, želite da ukažete na značaj koji imaju za poslovanje i sl? Kratak TikTok video tome može izuzetno doprineti. S jedne strane prenosimo poruku, a sa druge uključujemo i zaposlene u sam proces i time im dodatno dajemo na značaju. Evo kako je McDonald’s to uradio:
https://www.tiktok.com/@southbound_mcdonalds_/video/7207459147862772997
Ono što je zanimljivo što nam TikTok pruža jeste da nove zaposlene možemo privlačiti na dva načina: aktivno i pasivno. Aktivno naravno podrazumeva kreiranje oglasa za posao, međutim na TikTok-u sve o čemu pričamo mora biti prikazano, i to na što prirodniji način, jer time ćemo zaista dobiti izbor sjajnih kandidata koji su uvideli vrednosti i mogućnosti za rad. Ali ono što izdvaja TikTok od klasične potrage za novim talentima jeste upravo pasivna regrutacija. Ona podrazumeva sve klipove koje objavite, a koji prenose pravu sliku vaše organizacije. Time će ste privući osobe koje su se prepoznale u vašim vrednostima i koje tačno znaju kako mogu da doprinesu boljem poslovanju. Tako smo mi u timu dobili sjajnu koleginicu, bez koje sada ne možemo!
I naravno, TikTok je sjajna platforma za građenje Brand Awareness-a, kroz autentične videe i prikazivanje vašeg poslovanja, i uticaja koji imate na društvo ili prirodu. Takve objave mogu doći do velikog broja ljudi, privući nove klijente ali i zaposlene!
https://www.tiktok.com/@farmit.today/video/7234144268577721605
Određivanje ciljeva, odnosno poruka koje želite da plasirate zahteva planiranje, pravljenje strategije, i mora biti u skladu s vašom vizijom, vrednostima i organizacionom kulturom, ali ništa od toga nije dovoljno ukoliko to ne realizujete na pravi način. A za to je najvažnije da budete autentični i iskreni. Imajte u vidu da će publika prepoznati kada je nešto namešteno, pogotovo kada pričamo o Employer Branding-u. Kada to uzmete u obzir, sve će biti lakše. Pa tako vašu poruku možete poslati kroz showcasing, odnosno realno prikazivanje. TikTok je platforma koja ceni priču i pružanje korisnih informacija, i to je nešto što vaša publika želi da vidi. Istovremeno radite na jačanju svog imidža i kreiranju pozitivne slike poslovanja.
https://www.tiktok.com/@unilad/video/7175588945839885573?q=khalishamiah1%20employee%20of%20the%20month&t=1689591602417
Najbolji način da prenesete poruku, način poslovanja, i da prikažete, ali i ostvarujete Employer Branding jeste kroz vaše zaposlene. Oni su ti koji u najvećoj meri mogu prikazati realnu sliku vaše organizacije i kojima će publika najviše verovati. Tako Google ima zajednicu zaposlenih koja objavljuje kako izgleda raditi tamo, a sebe nazivaju Googlers.
https://www.tiktok.com/@brynn_buono/video/7057672300224843055?q=day%20in%20google%20austin&t=1689591937693
Ali zašto bismo sve ovo radili? Kao što smo pomenuli, TikTok je platforma gde stvari prikazujemo onakvim kakve jesu, a iskrenost je jedna od ključnih stvari pri uspešnom promovisanju Employer Branding strategije. Iako velike reklame, oglasi i fotografije mogu biti uspešne, TikTok je mesto gde će publika istinski verovati u, recimo zadovoljstvo zaposlenih, jer će u snimku videti reakcije zaposlenih i kako to zaista izgleda. Pored toga, TikTok je platforma čija popularnost raste neverovatnom brzinom, a uticaj još većom. On utiče na popularnu kulturu, muzički i filmsku scenu, način prenošenja i primanja informacija, pa tako i na poslovanje. Zbog toga je ključno da se kao brend pozicionirate na ovoj mreži i iskoristite sve trenutne benefite. Neki od njih su praktično besplatan Reach. U našem regionu plaćanje objava na TikTok-u još uvek nije opcija, i to treba iskoristiti za što uspešnije pozicioniranje. I naravno, TikTok utiče na mlade i njihovo poimanje posla. Sve je više onih koji prate trendove pri traženju i ostajanju na poslu, i imaju jedinstvene uslove, te plasiranjem naših vrednosti, utičemo na njihovo shvatanje o tome kako izgleda raditi kod nas, koji su benefiti i uslovi, i na taj način gradimo pozitivnu sliku o našem poslovanju.
I naravno, ukoliko uplivate u ove vode oglašavanja, za vas imamo 3 poruke:

  • Oslobodite se i ne plašite se da prikažete vaš brend na nov način,
  • Budite autentični i kreativni i
  • Verujte svojim zaposlenima!

O Marija Nikolić

Proveri takođe

, Schwarzkopf Gliss Program Samopouzdanja za snažnije žene, Gradski Magazin

Schwarzkopf Gliss Program Samopouzdanja za snažnije žene

U današnjem svetu snažne i samouverene žene imaju ključnu ulogu u oblikovanju društva,privrede i kulture. …

, Promocija knjige “Putovanje kroz ljubav” Ivane Tomić Blečić, Gradski Magazin

Promocija knjige “Putovanje kroz ljubav” Ivane Tomić Blečić

U Akademiji 28 održana je promocija druge knjige Ivane Tomić Blečić –“Putovanje kroz ljubav”. Autorka …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Gradski Magazin