, Kako smo nekada kupovali, a kako je danas: 62 godine od otvaranja prvog supermarketa u Beogradu, Gradski Magazin

Kako smo nekada kupovali, a kako je danas: 62 godine od otvaranja prvog supermarketa u Beogradu

, Kako smo nekada kupovali, a kako je danas: 62 godine od otvaranja prvog supermarketa u Beogradu, Gradski MagazinUrbane sredine oduvek su se izdvajale posebnom udobnošću koju su nudile svojim stanovnicima. Jedna od njih svakako je bila i kupovina. Kada je od manjih gradskih dućana Beograd prerastao u prestonicu koja je mogla da se pohvali supermarketom?

Od odlaska kod dućandžija i tradicionalnog merenja soli, šećera, kafe, sapuna, zahvaljujući jednom putovanju, Beograđani su dobili moderan način kupovine. Nakon povratka u zemlju iz daleke Amerike, tadašnji sekretar Privredne komore Jugoslavije Risto Bajalski oduševljen velikim supermarketima, počinje da ostvaruje svoju viziju. Ispred kupaca našlo se velelepnih 400 kvadratnih metara prodajnog prostora, 10 metara polica sa svežim voćem i povrćem, kupci sami nose korpe birajući željene namirnice a kupovina se prvi put obavlja na kasama sa pokretnim trakama.

Tako se na mestu nekadašnje tržnice preko puta parka Manjež, na Cvetnom trgu, 28. aprila 1958. godine otvara prvi supermarket na Balkanu i Beograd počinje da piše modernu istoriju.

Danas je Cvetni trg gradsko jezgro, mesto susreta, kulturnih dešavanja i dobre kupovine. Mnoge porodice upravo obavljaju svoju kupovinu u Maksiju na Cvetnom trgu možda i ne znajući za tradiciju koju nosi ovaj supermarket. Prošle su godine, trgovina je usavršena, ali svest o bogatoj tradiciji je ostala.

„Otvaranje prvog supermarketa davne ’58. godine izazvalo je velike promene u tadašnjem društvu nekadašnje Jugoslavije. Danas, u odnosu na to vreme, sve je mnogo lakše i jednostavnije usled primene novih tehnologija, ali su tradicija i očekivanja kupaca ostali isti – kaže Nenad Anakijev, poslovođa Maxi supermarketa na Cvetnom trgu, i dodaje da je velika čast i zadovoljstvo voditi radnju sa tako dugom tradicijom i biti deo istorije, ali ujedno biti i na vrhuncu zadatka i ispuniti očekivanja kupaca koji su navikli na najbolju uslugu.

Koliko god da nam je moderno doba donelo užurbanost i brzu kupovinu, ponosni poslovođa ističe da je i dalje ostala nekadašnja tradicija nabavke sa uživanjem.

„Danas potomci porodica koje su nekada kupovale kod nas dolaze u kupovinu sa istim zadovoljstvom jer se svakodnevno trudimo da opravdamo reputaciju najstarijeg supermarketa na Balkanu, kako našim kvalitetom usluge tako i asortimanom robe koja je prilagođena današnjim potrebama. I što je najvažnije od svega, da zadržimo prave komšijske odnose.“

 

 

 

 

 

 

 

 

O Marija Nikolić

Proveri takođe

Više od 15 000 tata širom Srbije proslavilo je dolazak prinove uz Jelen pivo

“Sjajna kampanja. Živeli”, “Naš tata je dobio omiljeni poklon”, “Nije Jelen pivo zaboravilo ni mamu”, …

, Kolekcija BRETAGNA – Kombinacija zelene i drvo dekora  za svežinu enterijera, Gradski Magazin

Kolekcija BRETAGNA – Kombinacija zelene i drvo dekora  za svežinu enterijera

Zelena boja je često povezana sa prirodom, svežinom i mirnom atmosferom, pa se često koristi …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Gradski Magazin