Kaspresky Lab izveštaj otkriva, Kaspresky Lab izveštaj otkriva, Gradski Magazin

Kaspresky Lab izveštaj otkriva

Kaspresky Lab izveštaj otkriva: Tokom poslovnih putovanja češće bivaju ukradeni poslovni podaci nego novac

Najnoviji izveštaj kompanije Kaspersky Lab pokazuje da ljudima na poslovnim putovanjima češće bivaju ukradeni privatni i poslovni podaci, nego njihov novac. Neoprezno ponašanje, posebno viših rukovodioca, ide u prilog sajber kriminalcima.

Jedan od petoro ljudi su bili meta sajberkriminala dok su bili u inostranstvu, a skoro trećina njih (31 odsto) jesu viši poslovni menadžeri. Istovremeno, polovina ljudi koja putuje radi posla (54 odsto) i do 62 odsto viših rukovodilaca, ne pravi razliku u svom ponašanju kada su u inostranstvu, uprkos činjenici da su daleko od svojih sigurnih poslovnih komunikacionih mreža i barataju sa poverljivim podacima zaposlenih.

Studija kompanije Kaspersky Lab koja obuhvata 11.850 ispitanika iz cele Evrope, Rusije, Latinske Amerike, Pacifika i SAD-a. Ustanovljeno je da pritisak da budete stalno na mreži zbog posla, remeti rasuđivanje poslovnih putnika kada se povezuju na internet.

Troje od petoro (59 odsto) ljudi na rukovodećim pozicijama kažu da pokušavaju da se prijave što je brže moguće nakon dolaska u inostranstvo, zato što se od njih očekuje da budu stalno na mreži. U trenutku kada poslovni putnici dolaze na terminal, jedan od šestoro koristi svoj poslovni uređaj kako bi bio na mreži.

Skoro polovina viših menadžera (48 odsto) i više nego dva od pet (43%) rukovodilaca srednjeg ranga koriste nesiguran javni pristup Wi-Fi mrežama kako bi povezali svoje radne uređaje u inostranstvu. Najmanje dva od pet (44 odsto i 40 odsto, respektivno) koriste Wi-Fi za prenos poslovnih mejlova sa osetljivim ili poverljivim prilozima.

Kako je navedeno u studiji, jedan od razloga zašto poslovni ljudi to rade, jeste široko rasprostranjena pretpostavka da su njihovi radni uređaji sami po sebi sigurniji od privatnih komunikacionih alata, bez obzira na njihovu povezanost. Dvoje od petoro (41 odsto) očekuje da su njihovi poslodavci postavili jake mere bezbednosti. Ovo je najizraženije kod poslovnih lidera (53 odsto) i rukovodioca srednjeg nivoa (46 odsto).

Duplo više njih (47 odsto) smatra  da ukoliko poslodavci šalju zaposlene u inostranstvo, oni moraju prihvatiti bezbednosne rizike koji idu uz to. Ali veliki deo putnika koji putuju zbog posla, a posebno poslovnih lidera, ne pomaže svojim ponašanjem kada su u inostranstvu.

Jedan od pet (20 odsto) viših rukovodilaca priznalo je da koristi svoje poslovne uređaje za pristup sajtovima preko osetljive Wi-Fi mreže, u poređenju sa prosečnih 12 odsto. Jedan od četvoro (27 odsto) uradi isto za online bankarstvo, u poređenju sa prosečnih 16 odsto.

Ovaj izveštaj pokazuje da sajber kriminal predstavlja pravu opasnost tokom putovanja, a samim tim, zaposleni stavljaju svoje poverljive poslovne informacije u opasnost. Uvid koji obezbeđuje izveštaj, treba da bude crvena zastavica za korporativne informacione stručnjake bezbednosti, ponašanje na poslovnim putovanjima, predstavlja opomenu da je neophodna bolja zaštita korporativnih podataka. 

„Kao prvo, preporučujemo edukaciju  zaposlenih, jer je to prvi korak zaštite. Druga važna protivmera je sigurnost preko nesigurnih mreža, kao što je korišćenje VPN pristuap korporativnoj mreži, i šifrovanje mejlova. Pored toga, višeslojna zaštita bi trebalo da se sprovede, uključujući antimalvare, eksploataciju prevencije, host–based zaštitu i zaštitni zid, URL adresu za filtriranje tehnologije,i instalaciju najsavremenijeg softvera i sistema zakrpe. Kada ste van korporativne mreže, najefikasnijeg opsega zaštite, često je jedina moguća zaštita unutar vašeg laptopa ili mobilnog uređaja,” rekao je Konstantin Voronkov, direktor uprave krajnjih proizvoda u kompaniji Kaspersky Lab.

O kompaniji Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je globalna sajber bezbednosna kompanija osnovana 1997. godine. Opsežno iskustvo i stručnost zaposlenih u kompaniji Kaspersky Lab konstantno se koristi u razvoju novih bezbednosnih rešenja i usluga koji štite kompanije, kritične infrastrukture, državne institucije i krajnje potrošače širom sveta. Sveobuhvatan portfolio proizvoda kompanije obuhvata vodeća bezbednosna rešenja za krajnje korisnike kao i veliki broj specijalizovanih rešenja i usluga za zaštitu od sofisticiranih i naprednih digitalnih pretnji. Preko 400 miliona korisnika zaštićeno je tehnologijom kompanije Kaspersky Lab, dok preko 270.000 korporativnih klijenata koristi naše usluge kako bi zaštitili svoje vredne informacije.
Saznajte više na veb stranici
www.kaspersky.com.

O Gradski Magazin

Proveri takođe

, “Otkačili” smo za novim preklopnim Samsung telefonom: Kreiran za Instagramere i TikTokere, Gradski Magazin

“Otkačili” smo za novim preklopnim Samsung telefonom: Kreiran za Instagramere i TikTokere

Četvrta generacija preklopnih Samsung telefona nedavno je predstavljena na globalnom događaju Unpacked, a nama je …

NOVA GODINA, PREPORUKA DANA: NOVA GODINA U AQUAWORLD RESORT BUDAPEST HOTELU, Gradski Magazin

PREPORUKA DANA: NOVA GODINA U AQUAWORLD RESORT BUDAPEST HOTELU

Ako još uvek imate dilemu gde da provedete novogodišnje praznike, pomoći ćemo vam da “prelomite” …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Gradski Magazin