Izvor: Moja M TV
Uz poruku kupujmo domaće stimulišimo privredu
Novinare iz Beograda, ugostili su ljudi iz menadžmenta fabrike „Keramika Kanjiža“ Ivana Veselinović, generalni direktor, Jovan Milivojević, direktor prodaje, Livia Kado, direktor finansija i računovodstva, Đorđe Aleksić, direktor proizvodnje i Jovana Nikčević, direktor marketinga.
Izvoz u zemlje bivše SFRJ, Evropsku uniju, Rusiju, Saudijsku Arabiju… Samo u 2014. Su proizveli 2,2 miliona kvadratnih metara pločica. Ovako glasi kratak raport o jednoj od najuspešnijih srpskih izvoznih fabrika. O „Keramiki Kanjiža“
Đorđe Aleksić, direktor proizvodnje, navodi da iz Kanjiže izlaze pločice za standardne objekte stanove, kuće…
Izvozimo u zemlje u okruženju iz ex-Jugoslavije, Slovačku, Rumuniju, Bugarsku, Česku ali i u Saudijsku Arabiju, Kirgistan, Moldaviju, Rusiju i Austriju. Imamo respektabilan izvoz. Fabrika je u prošloj godini proizvela 2,2 miliona kvadratnih metara pločica, a proizvodnja se odvija u tri smene. Postoji namera da se izvoz u Rusiju duplira i iznosi 10 odsto ukupne proizvodnje. Proces proizvodnje osavremenjen je kupovinom 3 mašine za digitalnu štampu – navodi Jovan Milivojević, direktor prodaje.
U razgovoru za „Moju TV“ Ivana Veselinović, generalni direktor, objašnjava da država svojom neefikasnošću uništava fabrike koje mogu da posluju i rade pod istim uslovima.
Ono na čemu mi radimo jeste da svi imaju iste uslove, u svim delatnostima postoje povlašćeni proizvođači. Mi smo prinuđeni da snižavamo cene i odlazimo u minus, to je jedan od razloga zašto naša keramičarska industrija posrće, pored građevinske industrije i nelojalne konkurencije. Imamo situaciju kada država zbog nedostatka znanja dopušta da se roba iz inostranstva uvozi bez atesta kojima se odobrava prodaja takve robe. Imamo nelojalanu konkurenciju iz uvoza, država im dozvolja da uvoze. Ti ad hok uvozi nam remete tržište. Velika je najezda iz uvoza Španija i Italija – kaže Ivana Veselinović, generalna direktorka.
Ona navodi da su im Bugari postali velika konkurencija i polako gube trku u okruženju.
Mnogo toga država može da uradi ali ne tako što će da stimuliše izvoz. Mi samo želimo da nam država obezbedi uslove konkurentne u odnosu na ostale, jer sa puno aktivnosti država može da pomogne industriju. Svi znate da je privreda Srbije ostala bez zaštitnih carina, od 2003. su padale carinske zaštite i faktički mi smo sada tržište Evrope i ona ne mora mnogo da se trudi. Sa 23 odsto koliko je bila zaštita od 2013. je nula. Sve zemlje poput Hrvatske i Slovenije su to pametnije radile. Evropa ne mora da se trudi da nas primi, jer ono što oni hoće, to već imaju – priča je Ivana Veselinović.
Generalna direktorka „Kanjiže“ smatrata da bi država morala da poradi na ukidanju preduzeća koja ne mogu da posluju samostalno i da poveća kontrolu robe koja ulaze bez adekvatnih dozvola i atesta.
Kupovinom domaćeg mi ulažemo i stimulišemo našu privredu. Otvaraju se nova radna mesta i naša deca nalaze posao tu, ne moraju da idu u beli svet. Razvijamo svesti o domaćem brendu. Da napravimo nešto što će usmeravati svest našeg naroda da kupuje domaće. Ako je nešto domaće jednakog kvaliteta ko inostrano, dajte mu prednost. Mene je uvek bolelo to što drugi narodi ex jugoslavije imaju razvijeniju svest o domaćem nego mi – rekla je Ivana Veselinović.

Pločice se u Kanjiži proizvode italijanskom opremom. Koriste se mastila i ostale sirovine da bi se napravila kvalitetna i dobra oprema.
Koristimo glinu sa kopova koju koriste i Italijani. I tu nema razlike u kvalitetu. Razlika je samo u svesnosti kod naših ljudi. Postoji svest kod ljudi o brendu, ali mi konkretno gubimo tendere, jer naši ljudi kada kažu da je italijanska keramika oni lakše prodaju stan – zaključuje Ivana Veselinović, generalna direktorka.
Iz stečaja do uspeha
Fabrika keramičkih pločica „Keramika Kanjiža“ iz Kanjiže osnovana je 1980. godine i predstavlja nastavak bogate tradicije oplemenjivanja kvalitetne kanjiške gline stvorene u ciglarstvu, grnčarstvu i proizvodnji crepa. Sa proizvodnjom od tri miliona kvadratnih metara zidnih i podnih pločica godišnje, ova fabrika je za relativno kratko vreme postala najpoznatiji proizvođač u regiji. Na domaćem tržištu ima učešće od 25 odsto. „Keramika Kanjiža“ je posle dve neuspele privatizacije otišla u stečaj a sadašnji vlasnik ju je kupio iz stečajne mase i ponovo pokrenuo proizvodnji. Fabrika ima 250 zaposlenih.