Najnovije Vesti
KILIJANOVE PRODUKCIJE VEČERAS I SUTRA NA BDF-u, Gradski Magazin

KILIJANOVE PRODUKCIJE VEČERAS I SUTRA NA BDF-u

VEČERAS I SUTRA NA BDF-u/KILIJANOVE PRODUKCIJE Hag, Holandija

Istočna senka / East Shadow koreografija, koncept, scenografija/choreography, overall concept, sets: Jiří Kylián

asistent koreografa, video, zvuk/assistant to choreographer, video, soundscape: Jason Akira Somma

muzika/music: Franz Schubert’s Piano sonata D959 Andantino /Tomoko Mukaiyama, ‘’Beginning’’ (2013) and ‘’East Shadow’’ (2013, inspired by Charlemagne Palestine and Somei Sato)

tekst/text: Samuel Beckett’s “Neither”

tekst govore/text spoken by: Jiří Kylián, Olivier Kruithof

kostimi/costumes: Joke Visser, Hermien Hollander

film, fotografije/film, photos: Jason Akira Somma

tehnička produkcija, dizajn svetla/technical production, light design: Loes Schakenbos

umetnički saradnik, majstor scene/artistic assistant, stage manager: Patrick Marin
garderoba/wardrobe: Tina Tuit

menadžer projekta/project manager: Carmen Thomas

premijera/premiere: 2013, Nagoya – Japan for Aichi Triennale

trajanje/duration: 45‘

izvršna produkcija/executive production: Kylián Productions BV (NL) and Aichi Triennale 2013 (JP)

glavna produkcija/main production: Monte Carlo Dance Forum (MC), Korzo Productions (NL)

koprodukcija/co-production: Rolex (JP), Tomoko Mukaiyama Foundation (NL), Athens Epidaurus Festival (GR)

izvođači/performers: Sabine Kupferberg, Gary Chryst

pijanista/pianist: Tomoko Mukaiyama

Osnovni koncept komada „Istočna senka“ (tragikomedija…) je Semjuel Beket, i njegov teatar apsurda… U istoj meri, i naši večiti pokušaji da ostvarimo suživot sa nekim, ili bar sa samim sobom… težina (ili nemogućnost) toga – igra života i smrti (film i živa predstava), i najdivniji način realizacije svega: sve što radimo je potpuna budalaština. Ali već ova jednostavna činjenica daje nam ogromnu snagu da demonstriramo tu „budalaštinu“ uz najvatreniju osudu… Sve to zajedno bi trebalo da bude „tragikomično“ iskustvo. „I dalje smo živi, i želimo da iskusimo život i svima stavimo do znanja – bez obzira koliko je sve besmisleno – ili možda – baš zbog toga…!“  

Postoji mnogo stvari koje možete naučiti u životu, ali ne i iskustvo. Iskustvo se mora živeti i proživeti, i trebalo bi živiti što intenzivnije, kako bi imali nešto čega ćete se sećati i što ćete deliti kada ostarite. Kada se pomene umetnost igre, većina zamišlja mlade, ljupke i dinamične ljude koji se energično kreću na zvuk muzike… Ali, kako spojiti igru i starije osobe? Kako bi to izgledalo? Igra i starost ne deluju kao brak iz raja, ali prema mom mišljenju, ne bi trebalo da ih posmatramo sa skepsom. Kroz dugogodišnje iskustvo igrača, koreografa i umetničkog direktora, ali i susrete sa azijskim kulturama i australijskim aboridžanskim narodom, naučio sam da ljudi poseduju sposobnost da igraju tokom celog života i da bi to trebalo ceniti i poštovati…Kada radite sa mlađim igračima, osećate se više kao pedagog. Radeći sa starijima, više ste kolega, koji poštuje specifične talente i jedinstvenost… Tokom godina, promovisao sam ideju da „svi mogu da igraju“ i danas sam prezadovoljan što komad kao „Istočna senka“ samo potvrđuje ovo uverenje.Jirži Kilijan (Čehoslovačka, 1947) je započeo svoju igračku karijeru u Školi Nacionalnog baleta u Pragu, kada mu je bilo 9 godina. Godine 1962., primljen je na Konzervatorijum u Pragu. Svoj rodni grad je napustio kada je dobio stipendiju za Kraljevsku baletsku školu u Londonu, 1967. godine. Posle toga se pridružio Štutgart baletu, koji je vodio Džon Kranko. Kilijan je u ovoj kompaniji imao svoj koreografski debi sa predstavom “Paradoks”, za Nover Gezelšaft. Nakon što je napravio tri baleta za Holandski plesni teatar, (“Gledaoci”, “Igra stolica” i “La Cathédrale Engloutie”), postao je umetnički direktor ove trupe, 1975.godine. Već nakon dve sezone, uspeva u nastojanju da Holandski plesni teatar bude deo međunarodne mape, predstavom “Sinfonieta”. Iste godine, zajedno sa Karelom Birnijem, osnovao je Holandski plesni teatar II, koji je služio kao most između škole i profesionalne trupe, odnosno mogućnost da se mlađim igračima ponudi da razvijaju svoje veštine i talenat. Takođe je 1991. godine inicirao nastanak Holandskog plesnog teatra III, kompanije za igrače od preko 40 godina starosti. Ova trodimenzionalna struktura bila je jedinstvena u svetu igre. Posle izvanredne službe, Kilijan je 1999. godine, predao umetničko vođstvo, ali je ostao povezan sa trupom kao stalni koreograf, sve do decembra 2009. godine. Kilijan je kreirao preko 100 radova, od kojih su mnogi izvođeni širom sveta. On nije stvarao samo za Holandski plesni teatar, već i za Štutgart balet, Balet pariske Opere, Balet Minhena, Balet Tokija… Kilijan je radio sa mnogim kreativnim ličnostima međunarodnog renomea – kompozitorima, dizajnerima, arhitektama…Na leto 2006. godine, zajedno sa filmskim rediteljem Borisom Pavalom Konenom, napravio je film CAR-MEN. Koreografija je pravljena „na lokaciji“, odnosno u rudniku uglja u Češkoj. Godine 2010., Kilijan je radio kao mentor umetničke igre u okviru Rolex mentorske i umetničke inicijative. Godine 2013., zajedno sa holandskom Nacionalnom televizijom, kreirao je film „Između ulaza i izlaza“, koji je predložen za nagradu „Gouden Kalf“ tokom Holandskog filmskog festivala, u Utrehtu. Za Aiči trijenale u Nagoji, kreirao je celovečernju plesno/filmsku produkciju “Istočna senka”, posvećenu žrtvama cunamija u Japanu, 2011. godine. Tokom svoje karijere, Kilijan je dobio mnoge nagrade i titule, uključujući: titulu Oficira reda Oranje u Holandiji, počasni doktorat Džulijarda u Njujorku, čak tri „Nižinjski nagrade“ u Monte Karlu (najbolji koreograf, kompanija i predstava), Benoit de la Danse u Moskvi i Berlinu, Počasnu medalju Predsednika Češke Republike, titulu Komandira Legije časti u Francuskoj, a 2008.godine, počastvovan je jednim od najvećih kraljevskih priznanja, Medaljom reda Kuće Oranje, koju mu je dodelila Nj.K.V. Beatrisa od Holandije. Godine 2011., Kilijan je od češkog Ministarstva za kulturu, dobio nagradu za životno delo u oblasti umetničke igre i teatra. Na 12. Beogradskom festivalu igre, Kilijanu je pripala Nagrada Jovan Ćirilov – Tragač za novim.

“Istočna senka” je intenzivno delo koje pokreće, gde igra, muzika, dekor i video zajedno stvaraju celovito i nezaboravno dirljivo teatarsko iskustvo… Ništa nije važno, a ipak, nekako, sve je veoma važno. Egzistencijalna potraga za smislom i životnim saputnikom, kako bi mi sami bili „kompletni“, je dirljivo izazvana, sa apsurdom i tragikomičnim sentimentom kakav se sreće u delima Semjuela Beketa…

O Gradski Magazin

Proveri takođe

spomenik Stefanu Nemanji, VISOK ČAK 23 METRA! Pogledajte kako izgleda spomenik Stefanu Nemanji (VIDEO), Gradski Magazin

VISOK ČAK 23 METRA! Pogledajte kako izgleda spomenik Stefanu Nemanji (VIDEO)

Postavljanje spomenika Stefanu Nemanji, visokog čak 23 metra i teškog 68 tona, koji će ubuduće …

DIS IZABRAO NAJBOLjE PROJEKTE U OKVIRU PROGRAMA PODRŠKE OBRAZOVANjU MLADIH „ZNANjE ZNA BUDUĆNOST 2020“, Gradski Magazin

DIS IZABRAO NAJBOLjE PROJEKTE U OKVIRU PROGRAMA PODRŠKE OBRAZOVANjU MLADIH „ZNANjE ZNA BUDUĆNOST 2020“

Kompanija DIS proglasila je pobedničke projekte u okviru ovogodišnjeg programa podrške obrazovanju mladih u Srbiji …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.