Najnovije Vesti
MARKETINŠKI DOGAĐAJ GODINE – U PRAVOM SMISLU REČI, Gradski Magazin

MARKETINŠKI DOGAĐAJ GODINE – U PRAVOM SMISLU REČI

MARKETINŠKI DOGAĐAJ GODINE – U PRAVOM SMISLU REČI, Gradski Magazin
Upravo je izašla iz štampe knjiga jedinstvenog sadržaja: „Svedočanstva o
jednom vremenu – o svetu marketinga nekada i sada“, koju je napisalo 88 autora: 83-je
iz Srbije, troje iz Hrvatske i po jedan iz Slovenije i SAD-a.
Obima 604 strana, u tvrdom povezu (težine oko četiri kilograma), autorski
prilozi su slobodni sastavi koji govore o vremenu nastanka reklame, oglašavanja,
tržišnih komunikacija do nastanka i razvoja marketinga i srodnih predmeta, ne samo
u funkciji privrede već društva uopšte.
Tom uređivačkom politikom obuhvaćeni su, pored oglašavanja i razvoja
tržišnih komunikacija, i razvoj odnosa s javnošću; digitalni marketing i, uopšte,
primena interneta u razvoju komunikacija; politički marketing, u sportu i u mnogim
drugim oblastima u privredi i društvu.
Suština ove knjige je da njen sadržaj nisu teorijski prilozi uz sve uvažavanje
razvoja teorije, već niz praktičnih primera primene filozofije marketinga, ponekad
i s kritičkog aspekta stanja, pre svega u Srbiji. Poseban je osvrt na mogućnost da se,
razumevanjem i umećem primene filozofije marketinga, doprinese novom procesu
industrijalizacije zemlje, imajući u vidu sadašnji stepen devastirane privrede,
uništene NATO agresijom, koji ne omogućava primenu termina „reindustrijalizacije“.
Zanimljiva je odluka da se ne održi klasična promocija knjige na uobičajeni
način, kada nekoliko izabranih stručnjaka ili predstavnici određenih profesija,
zajedno s autorima, govore o sadržaju knjige i njenim bitnim osobinama. U ovom
slučaju, to bi čak i tehnički bilo neizvodljivo jer bi o sadržaju i ciljevima
iznesenih u autorskim prilozima, trebalo da govori osamdeset osmoro autora što
bi, čak i tehnički bilo skoro neizvodljivo.
SVET MARKETINGA, izdavač časopisa TABU (u šesnaestoj godini izlaženja
(2002 – 2018), opredelio se je za drugi pristup: organizacijom „pet panela u nizu“,
planiranih da se održe u ovoj godini, pokušati da se, pre svega, na privrednu scenu
vrati u svakodnevnu primenu u privredi Srbije, ne bi li se doprinelo njenom
oživljavanju i osposobljavanju. U sve oporijoj tržišnoj privredi i utakmici u kojoj
se, sve češće, ne biraju sredstva kako bi se došlo do potrošača.

Sve više smo svedoci da se, pri tome, ne biraju sredstva. Naročito od strane
multinacionalnih kompanija koje, sve vidnije, koriste različite oblike
komuniciranja i oglašavanja koja bi, u njihovim zemljama, bila strogo
sankcionisana.
„Prvi u nizu panela od pet“ održaće se u utorak, 24. Jula, u Svečanoj sali
upravne zgrade Beogradskog sajma. Početak je u 14.14 časova.
Taj prvi panel, po sadržaju, trebalo bi da ima, na nek način, suštinski uvod:
„Razumevanje filozofije marketinga i umeće njene primene“.
O tome će govoriti, do sada potvrđena ugleda imena izabrani iz redova
autora same knjige: docent dr Tatjana Mamula, direktorka istraživačke agencije
MASMI; Miroslav Šutić, osnivač najstarije agencije za marketinška istraživanja
PARTNER; Miša Lukić, osnivač i direktor novoosnovane agencije „New Startegy,
Businnes Design Consulting“ i Igor Černiševski, kome je osnovna preokupacija
digitalni marketing, zaposlen u specijalizovanoj agenciji „Direct Media“.
Luka Mijatović, jedan od najpoznatijih radio voditelja u Srbiji i doktorka,
docent, Milica Slijepčević, direktorka marketinga Kompanije DUNAV OSIGURANjE,
sa zadovoljstvom su prihvatili uloge moderatora panela.
Drugi panel (u drugoj polovini septembra) biće posvećen večitoj dilemi:
„kokoška ili jaje“: „Kreativnost, znanje, informatika“ ili neki drugi redosled.
Treći, u prvoj polovini oktobra „Kreativna strategija u kontekstu razumevanja
potreba potrošača, postojećih ili potencijalnih“.
Četvrti će biti otvorenog tipa namenjen zainteresovanim posetiocima 63.
Sajma knjiga (21 – 28. oktobar): „Direktni marketing i okruženje – stepen razumevanja“.
Inače, SVET MARKETINGA biće zvaničan izlagač 49. Sajma obrazovanja (u
okviru Sajma knjiga), na kome će, svakog dana, gostovati neko sa spiska autora knjige
SVEDOČANSTVA O JEDNOM VREMENU….
Peti, poslednji: „Odnosi s javnošću samostalna poslovna funkcija ili je u
funkciji strategije utvrđene filozofije marketinga subjekta“ održaće se u drugoj
polovini novembra ove godine.
Ciklus panela ukazuje na aktuelnost stanja i primene marketinških
instrumenata u privredi Srbije bez čije primene ne možemo očekivati ozbiljniji
oporavak njene privrede, odnosno vidnog učešća u tržišnoj utakmici.
____________
NAPOMENA: Dopunske informacije, komentari, saveti, kritike: Žozef Ivan Lončar,
glavni i odgovorni urednik časopisa sveta marketinga TAVU i urednik izdanja knjige
SVEDOČANSTVA O JEDNOM VREMENU – O SVETU MARKETIN GA NEKADA I SADA.
Njegov telefon: 063 288-660, mejl: zozef@mts.rs

O Marija Nikolić

Proveri takođe

Najbolji prijatelj strastvenih kuvara – kuhinja „LIVIA“, Gradski Magazin

Najbolji prijatelj strastvenih kuvara – kuhinja „LIVIA“

Koji god obrok da pravimo za našu porodicu, važno nam je da je zdrav i …

Svi pričaju o Ordinacija Lilo, Gradski Magazin

Svi pričaju o Ordinacija Lilo

U vreme pandemije korona virusa, boravak u kućama je „naterao“ ljude da sagledaju svoje zdravstveno …

Leave a Reply

Your email address will not be published.