Premijera predstave TEATARMAHER u utorak 12. aprila u 19. sati u restoranu “Zlatni Bokal”
Premijere predstave TEATARMAHER, po tekstu Tomasa Bernharda, u režiji MARKA MISIRAČE i sa TIHOMIROM STANIĆEM u glavnoj ulozi, održati će se u utorak 12. aprila u 19. sati u restoranu “Zlatni Bokal” u ulici Skadarska 26. u Beogradu.
O PROJEKTU „TEATARMAHER“
Tomas Bernhard u ovom komadu otvara i razvija poseban opsesivni, ambivalentni odnos prema pozorištu, koji se kreće od dirljive posvećenosti i ljubavi do krajnjeg prezira. Polazeći od toga da je konfrontirao dve (samo na prvi pogled) krajnosti, umetnost oličenu u bizarnoj putujućoj pozorišnoj trupi-porodici teatarmahera Bruskona i primitivnu svakodnevnicu austrijske provincije oličene u krčmi „Crni jelen“ u Ucbahu (izmišljenom mestu), predstavom postavljamo ključna pitanja vezana za pozorišnu (i svaku drugu) umetnost u Srbiji danas: u kolikoj meri su pozorišni stvaraoci i sami odgovorni za estradizaciju pozorišta i obesmišljavanje uzvišenosti pozorišnog čina koji je nekada (po Hamletu) „razotkrivao laž“, „vrlini pokazivao njeno sopstveno lice“, „poroku njegovu rođenu sliku“ i bio „ogledalo vremena“? (usled elitističkog stava, eksapizma u pozorišnom repertoaru, nespremnosti na suočavanje sa demonima svoga vremena i raskida sa tradicijom pozorišta).
Ovo JE PRAIZVEDBA komada „Teatarmaher“ (vrlo popularnog i igranog u svetu) jednog od najvećih pisaca druge polovine HH veka, Tomasa Bernharda, u Srbiji. Komad je kod nas objavljen 2011. godine, u prevodu Drinke Gojković, u časopisu Teatron, br. 154/155 u izdanju Muzeja pozorišne umetnosti Srbije u Beogradu.
Praizvedba ovog komada na najbolji način nastavlja popularizaciju ovog autora kod nas, nakon dve uspešne predstave po njegovim komadima (Trg heroja u Ateljeu 212 u režiji Dejana Mijača 2005. i Pred penzijom u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u režiji Dina Mustafića 2006), te niza izdanja njegovih proznih dela u ediciji izdavačke kuće „Lom“ iz Beograda (Gete na sssamrti; Brisanje; Poremećaj; Beton; Seča šume i drugih).
Pored pozorišne publike u Beogradu, ciljna grupa nam je pozorišna publika u manjim gradovima Srbije koja je uglavnom uskraćena za kvalitetan pozorišni umetnički čin koji podrazumeva pre svega vrhunsku literaturu (gradovi u kojima je pozorišni život skroman i u kojima nema profesionalnih pozorišnih kuća). Kao što u samom komadu trupa glumca Bruskona putuje po najvećim zabitima Austrije i izvodi svoj komad, tako će i naša predstava, kao nekada u vreme početaka pozorišnog života u Srbiji (kada su se predstave igrale u kafanama za vreme ručka i večere), podsetiti na entuzijazam i elan pozorišnih pregalaca tog vremena i igrati u kafanskom ambijentu (prilagoditi svako izvođenje prostoru u kome igramo predstavu, bilo da je to restoran, kafana itd).
Rođen je 17. novembra 1960. godine u Šeškovcima kod Laktaša, BiH. Diplomirao je glumu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 1983. godine u klasi profesora Dejana Mijača. Stalni je član ansambla Pozorišta Atelje 212 od 1987. godine.
Odigrao je više od sto uloga na gotovo svim beogradskim pozorišnim scenama, kao i u pozorištima u Novom Sadu, Somboru, Subotici, Vršcu, Banjoj Luci, Podgorici. U dramskim programima TV Novi Sad i TV Beograd odigrao je veliki broj značajnih ličnosti iz srpske istorije i književnosti: Dositeja Obradovića, Savu Mrkalja, Jovana Steriju Popovića, Branka Radičevića, Miloša Crnjanskog, Stevana Sremca, Ivu Andrića, kralja Aleksandra Obrenovića, Borislava Pekića.
Predsednik je Saveza dramskih umetnika Srbije od 1998. do 2000. godine. Umetnički direktor Narodnog pozorišta Republike Srpske u Banjoj Luci od 2005. do 2007. godine. Osnivač je producentske kuće „Balkan film“ u Republici Srpskoj u okviru koje producira igrane filmove od 2007. godine.