Najnovije Vesti
nezdrave životne navike, Promenite nezdrave životne navike, Gradski Magazin

Promenite nezdrave životne navike

Ako želite sebi da pomognete sem zdravog režima ishrane morate da promenite nezdrave životne navike i onu čuvenu rečenicu koju svi izgovaramo: “Ja znam šta treba da jedem i da radim, ali jednostavno ne mogu da se pridržavam toga.

Prečesto ispijanje alkohola

Ispijanje alkohola ima domino efekat. Posle jednog pića vaše inhibicije su spuštene, a apetit povećan. Najviše kalorija ima u koktelima i samo stvarate višak kalorija. Ponekad ni neshvatamo koliko pijemo i pored toga što npr. malo jedemo čini nam se da sve više rastemo u obimu struka, to su te nagomilane kalorje. Zato treba uvesti ograničenja npr. da pijete jednom nedeljno ili da dnevno popijete dva pića. Trudite se da pročitate etiketu sa sastojcima pića i procenat šećera u istim, napravite pravi izbor, pijte kvalitetna pića.

Jedete “diet” hrаnu

Verovatno mrzite “diet” hranu. Prvo, ona je obično pakovana sa mnogo neželjenih aditiva i sa nekim sastojcima koje ni sami ne možete da izgovorite. Pogotovo grickalice koje vas čine na tren sitim, a mislite da se od njih nećete ugojiti. Onda na kraju ispadne da ste unosili više kalorija nego što bi trbalo i da zdravi zadovoljavajući obroci sa jajima, mesom, salatom donose bolje i veće rezultate. Sve te lepo upakovane žitarice, čokoladice, keksovi, to je samo jedna velika nutricionistička farsa. Jedite onoliko koliko vaš organizam traži hrane.

Prejedаnje zdrаvom hranom

Znamo mnogo ljudi koji su zaljubljeni u zdravu hranu kao što je povrće, sočivo, аvokаdo, i integrаlne žitаrice. Sаmo ono što je spornа tаčkа je to što ponekаd jedu previše. Ima ljudi koji trampe doručak brze hrane za ovsene pahuljice, što je fantastično, ali ako ceo dan sedite za stolom dok radite onda je prevelika porcija za vas. 

Preskаkаnje obrokа

Svi pričamo o tome koliko bi poželjno bilo da imamo 6 manjih obroka dnevno, a bilo bi dobro i 3. Verovatno ćete sagoreti kalorije kad imate gorivo koje vam je potrebno, nego višak. Najveće su šanse za prejedanje tokom noći, najbolje bilo kad bi završili obroke do 8 sati uveče. NEMOGUĆE JE RETROAKTIVNO SPALITI KALORIJE. Tajming je najvažniji kad je hrana u pitanju, kao kod deteta. Nekoliko studija je pokazalo da nije važan samo dnevni unos kalorija, nego kad ćete ih pojesti. Veće obroke jedite kad imate više aktivnosti i obratno, kad imate manje aktivnosti jedite manje oboroke. Jedite na 4 do 5 sati.

Brojаnje kаlorijа

Istraživanja su pokazala da žene uglavnom broje kalorije i čitaju deklaracije, ali to što brojite kalorijske vrednosti koje određen proizvod ima u istinu ne može da da tačan broj kalorija koji ste uneli u toku dana, to je prosto nemoguće za izračunati, jer svaka tečnost koju unesete bila to voda ili kafa ulaze u taj krajnji zbir. Zato je najvažnije da se jede zdravo i taman toliko da budete siti, a ne računate jer ćete se zasigurno preračunati.

Emocionalno prejedanje

Dosta ljudi poseže za hranom iz dosade, besa čak i iz sreće. Nas od rođena uče da povežemo hranu i osećanja. Mnogi od nas su bili mnogo puta nagrađeni nekim lepim slatkišima za uspehe. Jedno je sigurno nemojte da jedete ako vas emocije teraju na to, npr. ako patite ili tugujete, ako vas hvata neka nervoza, nađite neki drugi izduvni ventil. Hrana nije izduvni ventil, hrana je naša energija i gorivo, jedite samo ako ćete tu hranu da trošite, u tome je caka. Niko punim stomakom nije suzbio patnju, niti preboleo. Hrana je zdravlje, nije lek. Ovo je najbolji način da promenite nezdrave životne navike koje posedujete.

O Gradski Magazin

Proveri takođe

DIS IZABRAO NAJBOLjE PROJEKTE U OKVIRU PROGRAMA PODRŠKE OBRAZOVANjU MLADIH „ZNANjE ZNA BUDUĆNOST 2020“, Gradski Magazin

DIS IZABRAO NAJBOLjE PROJEKTE U OKVIRU PROGRAMA PODRŠKE OBRAZOVANjU MLADIH „ZNANjE ZNA BUDUĆNOST 2020“

Kompanija DIS proglasila je pobedničke projekte u okviru ovogodišnjeg programa podrške obrazovanju mladih u Srbiji …

MANJI PAD TURISTIČKOG PROMETA U JUNU, Gradski Magazin

MANJI PAD TURISTIČKOG PROMETA U JUNU

U periodu januar-jun 2020. godine u Republici Srbiji boravilo je ukupno 780.785 turista, što je …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.