“Selo na klik”: Održana Konferencija o digitalnoj pismenosti i samozapošljavanju žena u ruralnim sredinama, Gradski Magazin

“Selo na klik”: Održana Konferencija o digitalnoj pismenosti i samozapošljavanju žena u ruralnim sredinama

“Selo na klik” – digitalna pismenost uslov za ekonomsko osnaživanje


Beograd, 5. maj 2022. godine – Konferencija o digitalnoj pismenosti i samozapošljavanju žena u ruralnim područjima – „Selo na klik” okupila je više od 80 predstavnica ženskih udruženja iz cele Srbije, koje se bave poljoprivredom, seoskim turizmom ili nekom drugom vrstom preduzetništva. Učesnice iz Beograda, Niša, Kragujevca, Valjeva, Čajetine i drugih opština i gradova.

Polazeći od podataka da je svega 27,3 odsto žena u ruralnim sredinama digitalno pismeno, kao i da čak 88 posto žena u ruralnim sredinama ne poseduje kuću ili zemlju, što dodatno govori o njenom podređenom položaju, Učesnice na panel diskusiji: „Digitalna pismenost – šansa za ekonomsko osnaživanje žena” u dijalogu sa predstavnicima državnih institucija poručile su u zaključku konferencije da je digitalna pismenost imperativ i da u savremenom trenutku ne postoji šansa da se vodi poslovonje na savremenom tržištu bez digitalnih veština.

Malina Stanojević, predsednica udruženja žena „Sačuvajmo selo” poručila je: „Opredelili smo se da radimo ono što je najkorisnije ženama i što će im najbrže koristiti i odlučili smo da se posvetimo edukacijama žena na selu”.

Dževida Ninkov, direktorka Sektora za kredite i garancije Fonda za razvoj poručila je: „Sve državne institucije prate dešavanja u privredi i zajedno sa Ministarstvom privrede potenciramo značaj ženskog preduzetništva. Pokrenuli smo programe podrške ženskom ruralnom preduzetništvu, pratili smo šta ženama treba u praksi.”

“Selo na klik”: Održana Konferencija o digitalnoj pismenosti i samozapošljavanju žena u ruralnim sredinama, Gradski Magazin

„Velika je pomoć kada državne institucije daju bespovratna sredstva, do čak 80, 90 posto” – dodala je Gordana Šoškić, vlasnica Biofarme iz sele Taraša kod Zrenjanina.

Milena Bićanin je na pitanje kako prevazići institucionalne i zakonske okvire kada je reč o neophodnom uslovu za gotovo sve konkurse i programe podrške preduzetnicama sa sela. Reč je o uslovu da žena koja aplicira na konkurs bude vlasnica poljoprivrednog gazdinstva što često nije slučaj. Odgovorila je: „Ovo je pitanje koje zahteva, da bi se poboljšala trenutna situacija, veliku podršku i pritisak celog društva, vladinog i nevladinog sektora, i nisam optimista da će se brzo rešiti”. Poručila je svim prisutnim: „Pored programa podrške za digitalno opismenjavanje žena na selu, MTT će se u narednom periodu do 2024. godine usmeriti na još jedan važan kapitalni projekat koji se tiče zajedničke izgradnje širokopojasne komunikacione infrastrukture u ruralnim predelima Srbije.”

Branislava Simanić, direktorka Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije je povodom konferencije izjavila: „Sektor preduzetnistva Privredne komore Srbije intenzivno radi na ekonomskom osnaživanju žena. Smatram da je posebno značajno ekonomski osnazivati žene na selu i u ruralnim sredinama.Potrebno je intenzivnije raditi na digitalnom opismenjivanju žena.Upravo će jedna od aktivnosti Sekcije za žensko preduzetnistvo PKS u narednom periodu biti usmerena na promovisanje značaja digitalnog opismenjivanja i samozapošljavanja žena na selu. PKS intenzivno radi na podsticanju što većeg broja preduzetnica da digitalizuju svoje poslovne procese, jer na taj način njihovi biznisi mogu biti održivi i konkurentni na duzi rok.”

Primere dobre prakse predstavile su preduzetnice sa sela koje su prepoznale značaj digitalnih tehnologija za razvoj svog biznisa: Jelena Ružić, vlasnica onlajn prodavnice „Ženska pijaca”, koja okuplja devet ženskih poljoprivrednih gazdinstava i dve ženske preduzetničke radnje u internet prodaji iz Kolubarskog okruga, Ana Nikodijević, vlasnica prehrambrenog brenda „Anine domaće zimnice” iz opštine Topola i Jelena Todorović ispred seoskog turističkog kompleksa „Malo selo Bojanići” iz Čajetine. One su opisale svoj put od toga kako su započele svoje biznise i da su sve u jednom momentu shvatile presudnu važnost digitalnih tehnologija kako bi unapredile svoje poslovanje. Ono što su istakle gospođa Nikodijević i gospođa Ružić – da im je pandemija Kovid-19 virusa dokazala koliko su moćno sredstvo digitalne tehnologije i društvene mreže za poboljšanje poslovanja, budući da su sve doživele porast u prodaji.

Organizator Konferencije je udruženje građana Centar Spektar, uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Prijatelji konferencije su: Sektor preduzetništva Privredne komore Srbije, kompanija Vitinka i portal putovanjaiturizam.com.

Foto: promo

 

O Dalibor

Proveri takođe

Irena Vujović, Ministarka Vujović posetila fabriku za reciklažu otpadnih guma „Eko risajkling“, Gradski Magazin

Ministarka Vujović posetila fabriku za reciklažu otpadnih guma „Eko risajkling“

Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović obišla je danas proizvodne pogone fabrike za reciklažu otpadnih …

Irena Vujović, Vujović: Srbija uložila napore da zaštiti Lim od otpada, potrebno angažovanje i susednih država, Gradski Magazin

Vujović: Srbija uložila napore da zaštiti Lim od otpada, potrebno angažovanje i susednih država

Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović izjavila je da je u toku koordinisana akcija uklanjanja …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Gradski Magazin