
Podaci strat up kompanije Digital Element, koja je se bavi medijskom analizom i jedina na ovim prostorima poseduje softver koji čita i razume srpski jezik, pokazali su da najveći engagement na online medijima generišu naslovi koji u prvi plan stavljaju datumsko obeležje pravoslavne krsne slave Sveti Trifun, dok je niži stepen angažovanja detektovan kod naslova sa eksplicitnim navođenjem „Dana zaljubljenih“.
Pogledajmo koje su to grupe naslova u prethodnih 12 meseci izazvale najviše reakcija na domaćim portalima kada je obeležavanje 14. februara u pitanju:
1. Vesti sa najvećim brojem deljenja: Danas je Sveti Trifun, praznik vina i ljubavi
Domaća čitalačka publika, kada su u pitanju online mediji, u prethodnih godinu dana je u najvećoj meri reagovala na objave u kojima je fokus bio na proslavi dana Svetog Trifuna. Najveći broj share-ova (preko 70%) imali su naslovi koji najavljuju „crveno slovo“ u pravoslavlju i upravo je ovaj sadržaj postigao najveći viralni efekat na društvenim mrežama, odnosno najveći broj direktnih deljenja sa portala na Facebook.
2. Najčitanije vesti: Drevni rituali pred Dan zaljubljenih
Najveći broj pregleda generišu objave čiji naslovi najavljuju priču o ritualima i običajima. „Laki“ tekstovi o trikovima za privlačenje ljubavi generišu najveći broj pregleda, ali i najmanji broj interakcija (komentara i share-ova). Broj pregleda tekstova sa ovom formom naslova je tokom poslednjih godinu dana značajno prelazio proseke čitanosti objava o Danu zaljubljenih. Naime, prosek pregleda svih tekstova sa pominjanjem „Dana zaljubljenih“ (u bilo kom kontekstu) iznosi oko 2.000, dok objave o Danu zaljubljenih u kontekstu ljubavnih rituala prelaze 6.000 klikova.
3. Vesti sa najvećim brojem komentara: Osvojite savršen poklon za Dan zaljubljenih
Call-to-action sadržaji generalno privlače najveći broj komentara, kako na portalima, tako i na društvenim mrežama, a ovakav se trend naročito intenzivira tokom datuma kao što su 14. februar ili 8. mart. Doslovni „pozivi na akciju“ u periodu praznika povećavaju broj komentara u proseku za 15 do 35 odsto, a aktivacije koje statistički generišu najbolji engagement svakako su one koje korisnicima pružaju jasan poziv za akcijom koju je moguće izvršiti u kratkom roku i bez prevelikog angažmana.
Da zaključimo, ono što može u toku današnjeg dana da poboljša medijsku vidljivost online objava jeste implementiranje sadržaja o Svetom Trifunu kao pravoslavnom svecu, saveti za privlačenje partnera ili dobar poziv na akciju. Srećno!