Najnovije Vesti
Zdrava ishrana tokom praznika, Gradski Magazin

Zdrava ishrana tokom praznika

Decembar i januar za mnoge ljude predstavljaju period godine kada daju sebi oduška i uživaju u raznim kulinarskim specijalitetima, ne vodeći računa o kalorijama, niti o zdravoj ishrani tokom praznika.

Čak i disciplinovanim ljudima je teško da se bore sa iskušenjima praznične trpeze. Tokom ova dva meseca nemoguće je držati dijete, ali uz pomoć saveta nutricionista možete izbeći prejedanje i srečiti dobijanje suvišnih kilograma. Potrebno je da određene korake preduzmete već sada.

tokom praznika, Zdrava ishrana tokom praznika, Gradski Magazin

Kao i tokom cele godine, doručak je obavezan. Ovo je najvažniji obrok i predstavlja dobar početak dana. Pravilan i dobro izbalansiran doručak daje neophodnu energiju i smanjuje potrebu za obilnim obrocima kasnije tokom dana. Na taj način lakše ćete održati svoju težinu. Potrebno je jesti više žitarica. Preporučuje se kuvana pšenica sa voćem. Naravno, ne treba zaboraviti ni proso, ječam, ovas i raž.

Najveća greška koju ljudi prave tokom praznika je konzumiranje poslastica skoro svaki dan. Umesto toga, ograničite ovaj užitak na odredjene događaje ili jedan dan u nedelji.

tokom praznika, Zdrava ishrana tokom praznika, Gradski Magazin

Ako želite da ostanete fit tokom praznika, morate da ograničite alkohol. Alkoholna pića imaju energetsku vrednost, ali i ‘’prazne kalorije’’. To znači da ne pružaju gotovo nikakvu nutritivnu vrednost i doprinose dobijanju viška kilograma.

tokom praznika, Zdrava ishrana tokom praznika, Gradski Magazin

Nemojte preterivati sa slanom i masnom hranom tokom praznika. To se naročito odnosi na osobe koje muči povišeni krvni pritisak. Ne rizikujte komplikacije zbog privremenog zadovoljstva.

Lakše ćete izbeći gojenje ako pre svakog obroka popijete čašu vode. U hladnim danima može se dogoditi da nam telo daje signale da mu je potrebna tečnost, a da taj osećaj zamenimo za glad. Od napitaka tokom zime najbolji su prirodni voćni sokovi i čajevi. Osim što greju, supe su idealne tokom ovog perioda godine jer imaju malo kalorija. Jedite samo ono što volite i ne žurite. Sporo žvaćite i uživajte u svakom zalogaju jer ćete tako osetiti pravu aromu hrane i brže ćete se zasititi. Pre omiljenog kolača sačekajte 20 minuta. Kada vaš mozak obradi informacije shvatićete da niste gladni i nećete preterati sa poslastica.

tokom praznika, Zdrava ishrana tokom praznika, Gradski Magazin

Tokom zime manji je izbor namirnica, što zahteva od nas kreativnost u pripremanju ukusnih i kvalitetnih jela. Ovo ne mora da bude godišnje doba kada skrivamo višak kilograma ispod slojevite odeće. Razmislite šta donosi kvalitetne i trajne rezultate, kako biti zdrav i u punoj energiji. Nikako nemojte gladovati, umerenost je najbolja. Uživajte u omiljenoj prazničnoj hrani, ali u ograničenim količinama. Dočekajte proleće sa vitkom linijom.

O Gradski Magazin

Proveri takođe

Počeo jesenji ciklus tribina Hemofarm fondacije „Na kafi sa psihologom” Tema: Kako do balansa između poslovnog i privatnog života?, Gradski Magazin

Počeo jesenji ciklus tribina Hemofarm fondacije „Na kafi sa psihologom” Tema: Kako do balansa između poslovnog i privatnog života?

Od proglašenja pandemije COVID-19, malo je ljudi na planeti koji nisu „izbačeni iz koloseka” i …

Hurricane u epizodi “Čupkano prase”!, Gradski Magazin

Hurricane u epizodi “Čupkano prase”!

Članice grupe Hurricane, pokazale su svoje kulinarsko umeće, ali i humanost koja je, nažalost, retkost …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.