Druga generacija Ford Focus tdci (2004 – 2011) se stilski gotovo ne razlikuje od svog prethodnika. Prednji i zadnji deo su gotovo neznatno restilizovani, s tim da je dobio na veličini. Radjen je kao hatchback sa 3 i 5 vrata, kao kabriolet sa 2 vrata i karavan sa 5 vrata. Nema sumnje da je ovo jedan od najboljih kompaktnih automobila u pogledu sposobnosti vožnje.
Kabina Ford Focus je prostrana i udobana i ima dovoljno mesta za pet odraslih osoba sa dovoljno prostora za glavu i prostora za noge – čak i u zadnjem delu. Više je pravljen za sportsku nego za porodičnu vožnju. Oštro upravljanje, lepo ponašanje u krivinama, ali dosta loše ponašanje pri manjim brzinama i opuštenijoj vožnji. Kao standardna oprema dolaze ABS, EBD, vozački, suvozački i bočni vazdušni jastuci.
Dizel motor 1,6 -litarski TDCi sa 110 KS je najpopularniji, jer dobro vuče ii ma dosta snage za preticanje bez napora. Ford ga je razvio zajedno sa PSA Peugeot Citroen-om i Francuski proizvođač ga ugrađuje u svoje automobile pod imenom HDI. 1.6 TDCi je živ, veoma ekonomičan i sofisticirana pogonska jedinica. Ovo je motor sa četri cilindra, 16 ventila i dve bregast osovine.
Ako Ford Focus nema tragova većih oštećenja limarije i ako je servisna knjižica uredno ispunjena, teško je napraviti grešku prilikom kupovine. Celokupna limarija, trap i ostala mehanika su čvrsti, što je dobro svojstvo polovnih modela. Imaju problema sa sistemom ubrizgavanja, koji ponekad uključuje samo zamenu podloške.
Ford Focus druge generacije je jedan od najboljih automobila u svojoj klasi, kako po ceni tako i po kvalitetu koji neosporno nudi za taj novac. Restajling obavljen 2008. godine ga je, po mnogima, učinio i jednim od najlepših u svojoj klasi, a napredak je očigledan i u unutrašnjosti. Skoro savršen u vožnji, udoban, prostran i pouzdan.
Cena za Ford Focus 1.6 TDCi , na ime kupca, varira od 3000 – 6000 evra u zavisnosti od godine proizvodnje.